14 dagar kvar....

.......och inget tecken på att det skulle vara pågång.
Hemskt tråkigt måste jag säga.

Var hos barnmorskan igår och mätte magen.

Såhär har måtten varit de senaste gångerna:

Vecka:                   SF-Mått:
31                           31
33                           32
35                           35
37                           38


De senaste 2 gångerna vi har varit där har magen växt något fruktansvärt och nu dragit utanför kurvan. Barnmorskan tror på mycket vatten, och det verkar stämma eftersom de får in klara hjärtljud på båda sidor samt även att bebisen verkar kunna sparka lite här och där så alltså är det inte trångt i magen ännu fast det borde vara det.

Blodtrycket hade ökat så barnmorskan frågade om jag hade haft huvudvärk samt mått illa, och det stämmer ju. Ringde till förlossningen idag och de rådde mig att ta alvedon och vänta och se om det släppte annars skulle jag ringa tillbaka för att komma in på provtagning.
Får se om jag orkar ringa annars ska jag ju till barnmorskan imorgon. För att se om blodtrycket minskat eller ökat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0