hatar sjukvården.....som vanligt

Igår var vi hos speciallistmödravåden. Blodtrycket hade minskat  till 130/85 och läkaren där tyckte inte det var någon fara alls med nått.
Barnets hjärtljud slog mellan 140-160 och var uppe över 170 3 ggr. varför vet jag inte. Men det var så iallafall. Såg bra ut enligt läkaren.

Vi tog då upp detta med att magen växt något fruktansvärt den sista tiden. Det höll han inte med om, han tyckte allt var normalt. Så kändes som vi fick tigga till oss ett ultraljud.

Han började med att säga att han skulle mäta huvudet, sedan så sa han inget mer förrän han var klar med allt. Jag trodde han skulle berätta vad han mätte. Vi såg knappt något. Var så besviken så jag nästan började gråta.
När han var klar så sa han att bebisen väger ca 3700.
Vi hade ju tänkt fråga om könet samt även om att de skulle kolla njurarna så de fungerade som de skulle.
Men var så besviken så jag vågade inte fråga då han var så överlägsen och inte förstod vår oro alls.

Nej med nästa barn så kommer jag säga till innan ultraljudsundersökningen att vi vill veta allt in i minsta detalj och att vi vill gärna att den som gör undersökningen förklara vad den mäter osv.

Som sagt sjukvården i ett nötskal.

Nu väntar jag bara på att värkarna ska komma men de lyser med sin frånvaro:-(

Kommentarer
Postat av: kattis

de kan ju ha vart att bebisen var stressad när hjärtljuder var uppe i 170 några ggr!

2009-04-18 @ 19:37:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0