Veterinär idag....

Idag blir det veterinären.... tråkigt...

Vår katt har börjat betett sig väldigt konstigt. Hon skriker och har börjat förstöra våra tapeter... Vilket hon inte har gjort tidigare.
Hon är steriliserad och har skrikit även tidigare, har haft henne i ett år. Hon är en hittekatt som vi har tagit hand om.
Men på sista tiden har hon blivit som förbytt. Så vi har beslutat att istället för att hitta ett nytt hem till henne så får hon somna in. Känns mest rätt och snällast emot henne. Då vi inte vet vad hon har varit med om tidigare känns det dumt att hon ska behöva flytta igen.
Känns som att det har slagit om i huvudet på henne, känns inte alls kul att göra sig av med henne... Kommer verkligen sakna henne men det är det rätta för henne så hon slipper komma till nytt ställe som sagt.

Idag ska jag även till barnmorskan och ta ett nytt blodtryck för att se om det har ökat eller minskat. Jag ringde och skulle boka till min barnmorska då hon inte är där idag. Men den andra barnmorskan visste vem jag var så hon tyckte jag skulle komma in för att kolla blodtryck iallafall. Och det känns tryggt att de vill ha lite extra kontroll på en  nu i slutet:-)

Vi ska även kolla på en nybyggd villa idag, om vi är intresserade av att bygga nytt. Men det kostar nog lite för mycket för oss men titta kan man  självklart göra:-)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det kan ju vara dina hormoner som katten känner av. Sen är det ju så att sterilisering inte löser alla problem; dom kan ju bli "galna" om man inte kastrerar dom.

2009-04-20 @ 12:38:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0