Jobbardag

Idag har vi jobbat utomhus hela dagen. Mamma och mats kom över och vi rensade ogräs. Jag och mamma åkte till åsby och köpte lite blommor och planterade lite nya växter, så nu har vi lite färg i trädgården iallafall:-D

Senare så grillade vi och såklart var det någon liten Lina som var lite kinkig men det gick ganska bra sedan. Blev jordgubbar med glass till efterrätt.
Sedan var det bara ut och fortsätta rensa. Vi insåg att vi hade en rabatt i slänten ner till garaget. Det har inte synats på över ett år. Men nu syns det.

Vi har även upptäckt att hon som bodde här innan oss måste ha haft skräck för att åka till soptippen. Under vår altan är det världens samling på skräp. Det finns gamla gardinstänger, stenar, jord, träbitar och ölburkar har vi även hittat. Sjukt mycket skit med andra ord.
Mamma hittade även en dove shampoo i rabatten på framsidan under jorden?? Hur den har hamnat där är ett mysterium. Men den har hamnat där iallafall.


Ikväll känner man verkligen att man har förtjänat att sitta vid datorn och koppla av lite, med tanke på hur mycket vi har fått gjort idag. Är så stolta över oss själva.

Kan tillägga att hon som bodde här innan har inte rensat ogräs på flera år så hela rabatterna var överväxta med ogräs med djupa rötter så det tog sin lilla tid.

Jag och Lina var till Min far en stund ikväll och hämtade lite mat som vi har fått. Var trevligt:-) Nu blir det mys med min blivande make;-)




Mina älsklingar på BB:-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0