Förlossningen

Åkte in i lördags med smärtor under naveln när jag kissade. Där inne på förlossningen för kontroll konstaterades högt blodtryck. Men dock ingen äggvita i urinen. Blodprover påvisade att det kunde skapas till en havandeskapsförgiftning. Blev inlagd för observation på BB.
Låg Lördag, Söndag utan att veta något men allt verkade bra med bebis för hjärtljud lät bra.
På måndag kom förlossningsläkare och tog beslut om att starta igång allt. 09,30 fick jag tabletter upp i slidan för att utplåna livmodertappen.
ca 13,30 fick jag värkar och de satte på remsa. Visade att värkarna kom med ca 1,5 minuts mellanrum. Vid 15 sa de att det inte behövdes några mer tabletter utan vi skulle avvakta då jag fortfarande hade värkar. Höll på så under dagen men öppnade mig ingenting coh inte så mycket hände med livmodertappen.
Vid 21 rullades vi ner till förlossningen då BB:s besökstider tog slut. Då efter att de försökt sätta elektrod på barnets huvud så konstaterades att jag bara var öppen en centimer.
De tog hål på hinnorna och vattnet strömmade ut. Vattnet var väldigt mörkt så bebis hade bajsat i vattnet och var lite stressad. de fick iallafall dit elektroden på huvudet på barnet och kunde se hjärtljuden bättre. Sedan fortsatte värkarna och vid 00 satte de in värkstimulerande dropp.
För att skynda på öppningsprocessen eftersom att bebis hjärtljud var lite för höga.
Vid 02,50 togs beslut om akut kejsarsnitt då jag inte öppnat mig något mer och efter bedövning och stickning och förberedelser så föddes vår Lina 03,53

Jag var inte inställd på kejsarsnitt men med tanke på att de sista värkarna kom konstant i ett utan andningspauser så kändes det som en befrielse. Så vår Lina är född 090428 03,53. Kom hem från BB igår för jag orkade verkligen inte vara kvar. Men allt är bra med oss. Ska bara försöka bli bättre i magen nu. Det gör lite ont fortfarande i såret.

Men det är väldigt skönt att vara hemma och bara njuta av allting:-) Det är en himla omställning men allting känns som det går bra än så länge!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Grattis!

Ush så läskigt med Kejsarsnitt men tur att allt gick bra ;).

2009-05-01 @ 22:41:46
URL: http://lyconia.blogspot.com/
Postat av: Anna

Stort grattis Jenny! Har tänkt på dig de senaste dagarna och anade att du var på bb:).



Kul med en liten flicka:) Fan det skulle va kul att ses nångång:)



Grattiskramar

2009-05-02 @ 11:10:19
URL: http://inommig.blogg.se/
Postat av: Linda

Grattis till er lilla Lina kram från Tilja09 på familjeliv!

2009-05-04 @ 19:23:01
URL: http://familjennasman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0