Jävla helvetes skitvärkar....

Är i vecka 39+1 nu och det händer ingenting. Allt har stannat upp förutom alla värkar.. Vet inte var jag ska ta vägen snart.

Förra lördagen var vi inne på förlossningen på grund av täta onda värkar. Fick höra då att livmodertappen var 2 cm lång och bakåtriktad samt öppen för fingret. Jippi tänkte jag. Sedan sa hon att bebis var fixerad och att vi fick sovdos och så skulle vi få bebis dagen efter. Trodde inte alls på det då. Vilket var tur.

Måndag besök hos barnmorskan pga huvudvärk. Allt såg bra ut. Hon förklarade att statusen på livmodertapp var väldigt omoget samt att bebis inte alls är fixerad. Jaha kul att höra.

Värkar helt i onödan. Tisdag värkar i ett par timmar.
Fredag värkar från 16-00
Lördag värkar från 18-02. Besök på förlossning för att få sovdos. Ny undersökning samma status som veckan innan. Min kropp vill inte fatta att den ska öppna sig på värkarna... 20 timmars onda värkar och regelbundna till ingen nytta alls... Jag börjar snart bryta ihop och lägger mig ner och gråter. Hade aldrig kunnat ana att det skulle bli såhär jobbigt.

Nu önskar jag bara att jag hade fått blivit snittad, men de vill ju inte göra det alls.

Sovdosen var ju iallafall skön, fick sova ordentligt inatt istället för att vakna var 10 minut pga värk inga onda men ändå.

Så på torsdag ska jag till barnmorskan så då får hon boka in ett nytt möte för att bli snittad, jag pallar inte detta alls. Mår skit just nu. Tårarna brönner innanför ögonen...
Förövrigt mår jag bra fysiskt, orkar ju klippa gräs osv. Det kan jag inte gnälla på.

Latensfas i över en vecka nu, när ska detta ta slut?

Kommentarer
Postat av: Erika

Lilla vän! Hoppas att dom tar ett klokt beslut på torsdag så att du slipper ha det såhär. Sänder en stor kram till dig <3

2010-06-22 @ 08:58:55
URL: http://www.metrobloggen.se/pinkice
Postat av: Jenny

De vill inte ta något beslut om hur de ska göra. Det fick jag inte veta något om alls. Tråkigt detta. Segt om inte annat.

2010-06-24 @ 17:07:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0