Ludde

I fredags blev ludde 11 veckor och ikväll har vi haft honom hemma i en vecka. Och Gud vilka framsteg vi gjort.

Ludde säger nu till på sitt egna sätt att det är dags att gå ut. Sätter sig vid grinden eller så går han dit och krafsar. Inatt vaknade jag och tänkte ska jag gå upp och kissa eller inte. Då hör jag det tystaste pip jag någonsin hört och tänkte att det är lika bra att gå upp och rasta honom för det kanske är nödig han signalerar att han är.
Efter 10 minuter eller till och mer mindre har han kissat och bajsat ute:) Går så bra.
Imorse så krafsade han vid grinden och satte sig och tittade på oss, sedan blev det jackpot ute:-) Är så nöjd.

Nu ska bara spärrarna släppa så han gör ifrån sig på promenad med. Spärren har släppt hos mamma och mats som tur är eftersom de ska vara hundvakt i helgen då vi ska till Örebro på vår hotellnatt. Barnfri och hundfri.

Läskig känsla i helgen. kändes som det rann fostervatten men det kan inte ha varit det för det har blivit bättre. Det borde ha fortsatt likadant om det skulle ha varit fostervatten.

Ultraljud idag:-) Ska kolla njurar igen men tror inte att det är något problem. De har inte sett något hittills men de ville ha ett till i vecka 32 som rutin på sådant.
Hoppas de kan göra en viktuppskattning då alla gnäller att magen är så stor. Alla man möter säger att du kan inte ha så långt kvar. 2 månader svarar jag och då tappar alla hakan och säger är du säker på att det bara är en eller de måste ha räknat fel. Aja det visar sig när den kommer:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0