V. 35 idag

Idag är det vecka 34+0. Vilket innebär att jag går in i vecka 35 idag. Tiden går framåt!

Denna veckan har varit skit ända sedan förra lördagen!

Den lördagen började med att micke spydde, och vi hade vår hotellnatt i örebro. Bara packa sig in i bilen och iväg med hund och bebis till var sitt ställe.
Hur som helst så blev det att spendera hela dagen på hotellrummet då micke var magsjuk.. Blä! Superkul!
Söndagen mådde jag kasst men inget hände så tänkte på kvällen att nu har jag klarat mig.
Nej då natten till måndagen var det kört:-( Var magsjuk ännu värre än micke. Spydde säkert var 10 minut hela förmiddagen. Blev bättre till eftermiddagen. Kände inte bebis på ett par timmar men efter lite nyponsoppa så rörde det sig lite i magen, trots svaga sparkar. Men kände mig bättre till mods iallafall!

Sedan Onsdag var det dags att åka till Kungsör för herrarna skulle till Tyskland på torsdagen och köpa öl. Bilresan börjar ju inge vidare med att Lina kräks i bilen 2 gånger. Sedan provar vi att mata henne hemma hos mamma i hopp om att det bara var något tillfälligt men nej då kvällen bestod av mer kräk. Men hon fick mildaste formen av magsjuka av oss alla! Bara kräk inge diarre. Så skönt så man slapp oroa sig för uttorkning på henne.

Herrarna kom hem fredag kväll ca 23,30 och då var det mammas tur. Så nu har vi äntligen åkt hem i hopp om att jag ska slippa bli magsjuk igen då det var väldigt jobbigt att vara gravid och magsjuk.

Igår fick vi lite promenad iallafall, första gången på över en vecka! 4 km blev det! Kalasskönt. Och det är det ju superväder! Kan inte fatta vad som hänt. De senaste dagarna har det ju bara regnat och nu så lyser solen! Har till och med rensat lite ogräs i min violrundel på tomten! Kul att se att de har överlevt denna tråkiga ohc långa vinter. Blir nog mer rensning senare idag om ryggen tillåter, inge vidare skön position när man är gravid att stå på knä och gräva i rabatter. Tur att micke hjälper till:-)

Barnmorskan på måndag, blev inställt i tisdags pga magsjuka. Men nu är vi i form igen hoppas vi verkligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0